HOME DOWNLOAD SERVISE CONTACT ABOUT ME SIGN IN BLOG

Sunday, May 29, 2016

Dia bakal Pelengkap hidupku

Salam

Buat pembaca2 blog aku ni.. sorryla lama nda update ba.. sibuk melanda diri.. kesibukan kerja dan kehidupan harian aku.. disini aku ingin kongsi perjalanan hidup aku.. hingga aku tidak percaya aku skrng berada dalam proses perubahan hidup ng kehadiran seseorang buat aku.

Bermula kisah penghujung tahun 2014 iaitu Disember 2014 dmana tempat aku kerja Borneosys SDN BHD.. dmurahkan rezeki dapat tender berjuta d UMS universiti malaysia sabah. Mula2 agak stress juga sebab bukan kecil projek yg aku kena handle beribu pc yg aku kena setup dan set apa yg perlu. dengan power man yg nda cukup.. punyala.. tapi tula aku pegang ng tanggungjawab walaupun kadang2 aku fikir kerja ng gaji yg aku terima tu tidakla ngam tp bila kita buat kerana Allah.. Insyallah dpermudahkan.

Semasa agihan pc. Aku,ardy n mysecond BOS... pasang pc d Audit dalaman d canselori aras 5... ehh betul ka... lupa2 ingat pl aku tingkat berapa tu.. mula pasang n tanya mana2 yg perlu dpasang pc untuk kakitangan disana kan...

Dan tiba2 aku terlihat seorang gadis.. yg buat aku tertarik,terpikat n suka. bila aku tengok dia aku rasa aku ingin kenal ng dia.. tapi tula cover2 juga kan... mana lagi ketawa2 ng c boy(ardy).. semua tu sebab gurau2 kan time kerja... aku mau pasang pc tempat dia tp c boy uda duluan jadi aku pasang tempat lain la.. tapi kejap2 aku p bilik dia juga..curi2 tengok kan... hehe... serius aku terpikat... tapi hati aku berkata... siapala aku ni kan.. hanya kerja pasang komputer manala dia pandang aku ni kan...

tapi mmg aku suka tengok dia... mcm mn la aku mau mulakan... jadi aku biarkan fikiran aku terbang tapi kerja tetap aku buat juga ba... mana lagi bos pun mengasi juga ba... cakap2 yg aku mau berkenal ng dia... aku tengok siapa nama dia dalam list nama agihan tu ... Yeah aku dapat namanya Nurshada Ramdin n aku nampk no ic dia... wah... hahaha kami seumurla.... happy juga aku tp happy tapuk2 ja xkan la kasi ketara malu kita... mula aku curi2 tengok dia.. senyuman dia tula juga aku nda lupa ba...

aku ng boy berabis juga la ketawa2 sambil pasang komputer... ada ja yg mau dcetakan... c boy pn lama betul pasang pc dtempat dia tu... tp aku biar jala... nt ketara pl aku mau masuk dbiliknya...
uda selesai pasang... aku biarkan perasaan... aku cuba ... akhirnya aku biarkan perasaan ng dia buat seketika.. mana lagi aku fikir siapa la aku ni mau dia pandang kan....

Jadi kami pun balik jtmk.. aku follow up c boy tnya pa2 dia ceta ng dia tu.. mcm2la boy dtnya n last tu aku suka bila boy ckp dia nmpk dia buka facebook.. jd apa lagi.... aku mintala.... haha... siuknya dhati... jadi aku pun buka la facebook dia.. yes...yes... aku dapat... tapi aku tidak add la.. just tengok2 ja kan.. usha2 dalam diam bilang orang... hehe.... tengok2 pastu aku hanya like satu ja... itu hanya niat agar dia thu kehadiran aku..... harap2 dia perasan la yg aku ada like kan.... berharap sgt ba aku..

Dan... aku nda sangka dia ada inbox aku... punya aku cuai... disember dia inbox sekali aku perasan februari.. punyala cuai aku ni.. bukan apa tapi inbox ni masuk dia Older jadi nda nmpk klu dr fon... gembiranya aku tu nmpk .. dan aku balas...

ni aku screen shoot first kami berchat...
sory ya sy kasi kabur nama sebab dia milik aku.. hehe


Cuma aku masi blur mau cakap pasal pa kan.. jadi inbox kami berakhir gtu saja... aku hnya perhati dia dari jauh... setiap kali aku buka fb aku akan tengok fb dia juga... itula aku suka dalam diam ja.. aku nda thu mcm mn mau mulakan.. sebab aku fikir mau ka dia berkenalan ng aku mana lg dia thu keja aku apa kan....

apa2 yg dia update d fb aku nmpk... just see... smpi la aku add dia .. bulan mei 2015.. bermulala aku rasa aku dekat ng dia.. sebab aku akan nmpk apa yg dia post n update... hehe.... dlm masa sama aku tertanya2 dia ada bf or tiada... aduhai.. rindunya masa itu.. smpi aku nda dpt gambarkan rasa rindu bila ingat balik masa itu...

Hingga suatu hari aku terima inbox dari dia... jom tengok
happy nya aku dpt inbox ni..
aku sgt happy sebab aku rasa ni masanya aku ble jumpa ng dia... dia mta tgkkn komputer yg ada drumahnya sebab rosak... jadi aku ok ja dlm hati... melompat happy.. hehe...
Tapi tula... aku kembali down... aku tertgu2 mana uda dia... sebab dia nda follow up pun pasal komputer yg dia mau repair tu... last2 ianya berlalu begitu saja.... aku masih berharap tapi....... tula kisahnya..

Tiap apa yg dia update d fb aku kan follow up n like.. hehe.... hinggakan smpi tahap kami bermula berbalas komen.. punya aku happy tu.... tuhan ja thu mcm mn perasaan aku time tu... happy sgt... sebab aku nmpk dia balas besar uda harapan aku.. tapi aku masi ragu2 mau mulakan.. itu sajala kami hanya berbalas2 komen ja...d wall dia or d wall aku..... sebab dia pun mula uda komen pa yg aku post  d fb........

Hinggakan apa yg aku post sebenarnya adalah utk menarik perhatian dia.. tapi tula ndala ba dia perasan sebab kmi hanya kenalan fb saja kan.. gtula hakikatnya... bila kita suka orang tu tp org tu nda thu yg kita sukakan dia.... persoalan demi persoalan timbul... aku mau kenal ng dia.. tapi bagaimana... aku tidak thu siapa dia... aku nda thu dia ada bf.. aku nda thu semua pasal dia....

semakin hari .. hari berganti hari.. bulan berganti bulan... aku beranikan diri utk memulakan kisah aku dan dia... hehe....
ini la text yg aku mulakan ng dia...

akhirnya kami mula uda berchat hnya melalui Messenger... semakin hari kami mmg akan chat.. ble bergurau.... dan aku terfikir juga dia mesti fkr aku ni muda dr dia... tapi aku biarkan saja dulu... aku happy sgt yg kami chat uda... tapi smpi satu tahap aku berfikir aku ni terbang tinggi sgt tkut klu aku jatuh mmg jatuh terus ni... alhamdulilah perkenalan kami lancar n dpermudahkan...

hingga aku balik kg pun aku bgthu.. punyala.. aku ni.. haha
tengok .. haha... malu juga la tapi mmg aku mau bgthu aku balik kg

bukan apa juga tpi tula aku balik kg utk hari raya haji... semakin hari aku nmpk kami rapat ng chat messenger.... kemesraan kami tu nampk juga .... pastu smpi cerita kami pasal umur... aku uda sedia maklum yg dia 27... dan dia mmg fkr aku ni dlm 23 atau 24... haha.. lucu eh... nmpk muda juga aku ni kan... hahaha... aku bgthu yg kami ni seumur.. punya dia mcm nda percaya aku 27 juga.. mcm2 dia tnya yg berkait ng 27 ni.. aku plkn bila.. siri berapa.. haha.. lucu jugala... rindunya...

aku pun mulala minta no fon dia.. mula2 tu agak segan tapi xthu aku rasa aku mau no fon dia uda... wlpn dari mula kami berhubung aku xterlintas pun mau no fon sebab aku uda syukur sgt yg kami berhubung dari messenger.
smpila aku mau balik kk... dan aku bawakan dia buahtangan dari kg.. langsat.. aku bgthula aku mau bagi buahtangan... mula2 dia ckp dia mcm main2 ja masa dia ckp tu... ada kecewa jugala sebab niat aku mmg mau bagi.. dan akhirnya dia setuju juga ,.... aku gerak balik kk... dan kami set jumpa dia.. dia masa tu jalan ng mama dia.. so aku tunggu d MCD sulaman.. akhirnya aku boleh jumpa dia juga. akhirnya... dan dia pun datang... berdebar tu sentiasa ada bila orang yg kita suka tu ada depan mata kita... awesome la feeling masa tu... hehe... dan kawan ada nmpk juga siap kena candid lagi.. hahaha... mau tengok gambar kami.. 1st dating...
angle gambar ni.. tp uda namanya candid kan..
macam2 la kami cerita ... aku ni cerita bukan juga alang2... semua about aku... haha... bila kmi duduk berdepan... aku renung dia wajah dia... ya allah aku suka dia... dari situla kami mula agak rapat.. dan mula mengenal hati budi... aku tidak pernah nyatakan aku suka dia.. biarla tindak laku tu mengatakan yg aku sukakan dia...

Semua yg berlaku antara kami semua spontan dan lancar.. awesome...
Dan hari yg paling aku tidak akan lupa.. masa aku dbengkel mau buat carkit... di DD Garage... ba sapa2 mau buat or repair keta datang bengkel kawan baik aku ni dkolombong KK... petang2 uda... xthu aku rasa aku mau dia datang... smpi aku call tnya dia dmana... n ble lg aku minta bawakan minuman.. apala aku ni kan.. aduhai.... dan dia cakap dia akan datang.. punya aku happy.. dan aku tertgu2 dia datang.. kejap aku call tnya dia dmana sebab dia pun nda thu dmana bengkel kan... hingga aku nmpk myvi warna gold masuk... berdebar ... n aku tengok dia.. rasa rindu dari 1st jumpa tu... terubat ckit... aku nmpk dia ng senyuman dia... rindunya... dia bawakan aku cola... masa tu aku punyala selekeh tu.. ba buat keta pl tu kan.. apa nda kotor.... seluar baju ... tangan.. aku malu jugala dia nmpk keadaan aku tu...tapi 2la bila dia dtg tu aku rsa dia cukup istimewa pada aku... dia pun uda maklum kawan2 rapat mcm mn.. yg gurauan tu bukan alang2 jugala klu mengasi.. haha.... tapi dia jenis yg memahami..

dia masukla di ofis bengkel n ceta2 ng awek mimink.. hehe... smpi la malam.... aku siapla buat keta tapi mmg kotor habis aku...

uda siap.. kami semua mau bergerak n tinggalla aku dan dia dbengkel tu.. aku panggil dia rapat ng aku sebab aku mula rasa sayang aku dengan dia... dan aku ajak dia p makan... port nya di BALI-BALI cafe sana tanjung aru... aku bgthu la nda juga ko malu ka keluar dengan aku sebab aku nmpk kotor.. dia cakap dia nda kisah pun,... touching aku dgr.. jadi kami minum la d restoran tu... tempat yg santai untuk kami borak2 dan mengeratkan hubungan kami...

Bila byk kami cerita makin tula kami kenal antara satu sama lain...
Start malam ni aku terus terang aku mmg rindukan dia sgt... tapi aku diam ja... sebab dia pun nda thu yg aku mmg sukakan dia n aku sygkan dia,..

Dan akhirnya aku mula kata ng dia DEAR...  smpi dia minta aku ulang.. hihi,... sweetnya.. perjalanan perkenalan kami ya allah






No comments:

Post a Comment