HOME DOWNLOAD SERVISE CONTACT ABOUT ME SIGN IN BLOG

Wednesday, January 15, 2014

2013 menutup tirainya dan 2014 muncul dengan sinar

salam buat teman2 pengikut blog aku ni..sory lama tidak update blog kerana kesibukan kerja..kerja...
nampak masa cepat saja berubah.... dari sejak blog ini aku buat dari 2008 smpi skrng penghujung 2013... wah..5year da myblog...
tapi bukan ini yg aku nk ceritakan.... aku cerita jalan cerita tentang aku sepanjang 2013....

Soal kehidupan yg hanya begitu.... tetap gtu.. aku bukan apa.. tp aku buat apa yg termampu... biarla dugaan beribu datang aku usaha jg... janji asal dari titik peluh sendiri....
Soal kerja... mmg tidak terkata penatnya... bukan apa jg ba.. aku sorang ja technician... so smua kerja aku kena buat.. walaupun 1 tahap aku tidak mampu tapi aku teruskan jg....tanggungjawab dalam kehidupan.... kenapa ba perlu jalan hidup aku??? opss aku bukan mengeluh but kadang2 aku down jg ng dugaan yg ada ini... biarpun perit aku telan sorang2....

So cinta..... aku xpasti kemana ada uda hubungan kami ini... sering kali dlanda masalah... tidak thu mana silapnya.... begitu lama... aku xharap penghujungnya yg tidak aku harapkan.. tapi klu aku ja berharap adaka mimpi semua boleh jadi kenyataan kan.... aku tidak tahu... perubahan pada dirinya nampak sangat... tidak pastila... kenapa.... aku terfikir sejenak.... kenapa perlu kita jadi begini.. yg sering kali bertikam lidah ...

Aku sayangkan dia... tapi perlu ka merayu ng  dia sedangkan dia aku rasa xpernah fikirkan tentang diri aku ni...
Aku mmg teruk cuma dia ja nda tahu mcm mn keadaan aku dsini... biarla aku tanggung semuanya... xperlu aku rai simpati pada sorang yg bernama kekasih... sedangkan kekasih perlu tahu peranan mcm mn... walaupun belum berkahwin tapi sinila belajar utk memahami... mmg aku sedar jg.. kekurangan diri aku... aku faham jg kadang2 aku tidak faham jg ng dia... tapi sering kali kenapa perlu dia yg mulakan pergaduhan...

aku elak utk sakithati... tapi ada ja dia buat yg mungkin pada dia ok but not to me la... so perang la jadi...
makin lama hubungan ni semakin besar dugaan kami... sekarang nipun aku nda thu kemana arah dan harus bagaimana lg....

aku cukup letih... gaduh...gaduh... gaduh... adaka aku saja yg berhabis fikir tentang dia dan hubungan ini...sedangkan dia langsung xpernah fikir .... bodoh kah aku???atau buta kah aku??

orang sekeliling akan beranggap aku ni senyum ini adalah diri aku tapi sebaliknya... apa juga berlaku aku telah sendiri sakit..peritku... dimana dia bila aku perlukan dia??mana?? aku sini sakit2.. mungkin dia bergembira.. hahaha .. hadzri... hadzri.. what happen to u... ko bukan mcm ni dulu.. ko jenis yg cool... why kenapa sekarang berbeza,,,

Kerana luka yg lama itula mengubah diri aku yg kadang2 aku tidak kenal diri aku mcm mn.... pa yg berada dlm diri aku ni.. berlawanan ngn sifat aku yg dulu....

kenapa ba.... letih aku fikirkan....

harapan aku tinggi mengunung tapi sendiri jg sakit ng harapan itu.....

mana dia??? mungkin ka dia berada ng seseorang ...

aku kadang2 keliru ng apa yg berlaku... aku terlalu penat.... aku tak kenal sapa aku uda..

Kini muncul seseorang dalam hidup yg aku tidak duga dia muncul dalam hidup aku... perkenalan kami yg berlaku spontan tiada pn atas nama berkenal.. ia berlaku begitu saja.. umpama masa yg tetapkan utk kami... Allah yg telah aturkan utk kami... aku akui aku senang ng dia.. dia memahami... mengambil berat..penyayang.. orgnya lemah lembut... buat aku tertarik ng sifat yg ada ng dia.,. hanya kerana komen "luka dihati siapa yg tahu"

Aku terima dia hadir dalam hidup aku... setelah sekian lama aku tutup hati ni utk insan bergelar wanita.. ng apa yg telah terjadi dlu buat aku rasakan biar msa yg tentukan...

aku jenis bukan senang utk terima orang dlm hidup aku lbh2 dalam hati aku... aku jg bukan senang syg ng org.. melainkan org dapat buat aku btl2 jatuh cinta ng dia... klu aku jatuhcinta maka dia la yg ble buat hati aku goyah... mksdnya aku sukakan dia...

Aku sebenarnya bukan apa terlalu sakit jg utk memulakan satu hubungan mahupun perkenalan itu bab banyak diri sendiri kita makan hati.. korang fhm2 la jg kan mcm mn maksud aku tu...

aku cuma dapat berdoa ya allah ya tuhan ku andai dia mmg jodoh ku yg telah dtetapkan utk aku menjadi teman hidup.. kuatkan hati ini utknya dan dapat lalui dugaan kami bersama...

biasala permulaan cinta2 ini semua indah.. tp hakikatnya ada tersirat dhati aku ini utk menikahinya.. xthu kuat sangat rasa tu ng aku...

cuma aku takut perasaan ini jg yg pernah membunuh aku.. dimana aku berharap tapi akhirnya tinggal sejarah...  ya allah yg tuhan ku tabahkan la hambamu ini...

Jika ini dugaanmu utk hambamu kuatkan hatiku menempuh dugaan ni...

aku skrng uda 26 tahun.. 2014 ini.. aduh tua uda aku.. bila aku kahwin ni...hahaha soalan yg sering aku dtnya bl blk kg.. or jpa kawan2 lama.. aduhai sapa jg yg nda mau kawin kan cuma masanya blm lg tiba... insyallah klu jodoh ng dia ini.. mmg aku jemput jg korang ba..

2014 ini adalah matlamat aku utk lebih maju... dr segi diri.. kehidupan.. dan akhirat/.... moga aku lbh perbykkn amalan ibadah yg sering aku leka...

aku lupa pl masukkan  yg adik lelaki aku uda kasi limpas aku pl.. dia mau bertunang uda pl hujung bulan.. aku sbgi abg tumpang gembira jg.. tahniah buat adik lelaki aku yg sporting n memahami abg mu ni


okla kawan2... ini saja pembukaan utk 2014.. ada ruang masa aku update lg blog ok....

No comments:

Post a Comment